19 Haziran 2013 Çarşamba

Bodrum/Yahsi'den Kos'a..

Bugun turumuzun ilk gunu!

Sabah bizimkiler tarafindan uyandirildim.Aman bir telase..Ailecek sabirsiz ve her seyi son dakikaya birakan insanlar oldugumuzdan bu karmasa anlatilmaz,yasanir.Neyse kavga dovus gittik tekneye,saat 11:00 gibi.Haydaa, bu seferde Nihan'lar hazir degil..Bu arada hava 39 derece,yaniyoruz!Neyse hazirlandilar,marinada bir dus alip kendimize geldik ve yola ciktik..

Sansimiza 11knot ruzgar vardi.Yelkenimizi,ceneoamızı actik suzule suzule 15:00 gibi geldik Kos'a.
Adaya denizden genel baktiginizda,sahil kiyisina cok bakimsiz evler,kel tepeler hakim.Buna ragmen, arada birakilan agaclik alanlara,sonradan dikildigi belli olan uzun uzun palmiyelere baktiginizda Turkiye'de olmadiginizi anlayabiliyorsunuz.(!)

Basarili hamlelerle kalenin ic tarafinda kalan belediye marinaya baglandik..Buyuk ihtimal Bodrum'dan feribot ile 20dk.da gelindiginden,adada Turk cok fazla.Yunanlardan bile once yerlesmis eski Turkler,turistler..Hatta tesadufen baglandigimiz marinada yanimizda teknede kalanlarda Turk'tu.
  Dukkanlarda Kos'a ozgu esek,zeytin motifi baskili cok hos hediyelikler bulabilirsiniz.Mesela zeytin motifli bir mutfak havlusu,eldiveni takimi €3,5. Restoranlarda,hediyelik eşya dükkanlarında Akdeniz havasini cok guzel one cikarmislar.En basitinden,tavanlarda zeytin dali motifleri goze carpiyor.
-Bir hediyelik esya dukkani-

Nasil olsa daha buradayiz diye kisa tuttugumuz sehir turumuzu tamamladiktan sonra,hafif bir seyler atistirmak icin sahildeki bir restorana oturduk.Bizimkiler keyifci tabii,hemen birer soguk bira soylediler.Ben nadiren alkol tukettigimden kadehimi kola ile kaldirdim.Ortaya ahtopot sogus,kalamari(bildigimiz kalamar:))  ve sarimsakli ekmek yedik.Sahsen sarimsakli ekmek haric hicbirini begenmedim.Bu arada,yolculugumuz boyunca tattigimiz lezzetleri Babur'un dilinden detayli olarak okumak isterseniz http://yemeginseyri.blogspot.com/ adresinden takip edebilirsiniz.

Otururken,onumuzden gecen bisikletli coklugu ve onlara ayrilmis yollarin guzelligi dikkatimi cekti.Malesef ulkemizde pek rastlanmayan bir durum.Ayrica cok fazla "buggy" denen kucuk arabalaridan gorduk.Sanirim sehir icinin duzenli fakat dar yollarindan dolayi adada genellikle kucuk araba tercih ediliyor.Sonradan ogrendik ki,Buggyler gunluk €50 gibi bir fiyata kiralanabiliyormus.

Restorandan kalktigimizda saat 18:00olmasina ragmen kavruluyorduk.Denize girelim dedik,fakat meshur sahiller 30 km mesafedeymis.Bizde musait buldugumuz ilk plajdan  kendimizi denize ativerdik.Tam karar bir serinlik ve berrak yesil sularla kucaklastik.Butun gun gunesin altinda durduktan sonra resmen kendime geldim.
-Bizimkiler mukemmel begonviller onunde muzik grubumsu bir poz verirken-

Yemek vakti geldiginde teknecigimize donduk,annecigimin dun geceden elcegizleriyle yaptigi kofte ve bezelyeye gomulduk,doyduk,mayistik ve teknenin burnunda bir kadeh rose sarabim esliginde sana bu gunumuzu anlatiyorum sevgili teknolojik seyir defterim..Yarin gorusuruz:)

Not:Yolcugumuzun teknik kismi ile ilgili daha fazla ayrinti ogrenmek isterseniz kaptanimiz Nihan'in seyir defterini http://avantininseyirdefteri.blogspot.com/  adresinden takip edebilirsiniz.